ערש"ק "שלך גדולה משלהם" פרשת בהעלותך תשע"ד
וידבר יהוה, אל-משה לאמר.דבר, אל-אהרן, ואמרת, אליו: בהעלתך, את-הנרת, אל-מול פני המנורה, יאירו שבעת הנרות.ויעש כן, אהרן--אל-מול פני המנורה, העלה נרתיה: כאשר צוה יהוה, את-משה.
פרשת הנשיאים בה הביא כל נשיא את קרבנו ביום חנוכת המזבח.אהרון עצמו לא הביא כלום.אומר רש"י במקום,"חלשה אז דעתו שלא היה עמהם בחנוכת המזבח לא הוא ולא שבטו, אמר לו הקב"ה שלך גדולה משלהם שאתה מדליק ומיטיב את הנרות.
ייחודיות תפקידו של אהרון, שלך גדולה משלהם, הינה בהטבת הנרות ובהדלקתם.הטבת הנרות הינה הכנתם לקראתם ההדלקה.ההדלקה ייחודה בהיות אל-מול פני המנורה, יאירו שבעת הנרות.
"שלך גדולה משלהם".ידועים הדברים, להיות ההכנה גדולה מהעשייה.עשיית המעשה, עשייה נכונה וראויה תלויה היא בהכנה ראויה.ההכנה הינה מקור וסיבה להיות העשייה הנכונה והראויה.
עשייה אשר ענינה רגעית ממילא הכנתה הינה קלה יותר.לעשייה ארוכת זמן, תמידית, יש צורך בהכנה ראויה, הכנה חשובה יותר.
אהרון ושבטו, ענינם עמידה לפני הקב"ה בעבור עם ישראל ככלל ובעבור כל יהודי ויהודי כפרט.
ענינו של אהרון אינו בעשיית המעשים בעבור עם ישראל, ענינו הכנת העם, הכנת המעשה להיותו נעשה כהלכתו, הלכתו הפנימית.הכנה פנימית זו מביאה למעשה אמת, מעשה אשר ענינו אל-מול פני המנורה.
אדם, יהודי, מנהיג, מורה וכל אשר ידו בחינוך, כולנו כאלה.חינוך העצמי שלי, חינוך הילדים, הדרכה לחבר וכו'.הדרכה והכוונה לעשיית הנכון לעשיית המעשים אל-מול פני המנורה.
מעשה צריך שיהיה מכוון מטרה.עשייה ללא כוון, עשייה סתמית היא ואין בה מן העשייה ( יש ועשייה סתמית מועלת, כאשר בחינתה הינה "מתוך שלא לשמה יבוא לשמה").
אהרון, עשייתו גדולה משלהם.עשייתו של אהרון, בהיטיבו הנרות הכנת המקום הכנת הלב והמוח לקראת העשייה.הכנה אשר תכליתה הדלקה, לא הדלקה סתמית אלא אל-מול פני המנורה.
הדלקה אשר כל תכליתה ומהות ענינה להיות האדם מכוון אל-מול פני המנורה, לאביו שבשמים.
ידועים הדברים, המצוות צריכות כוונה ? לעניין הכוונה בזמן העשייה יש מחלוקת האם בעת העשייה צריך שתהיה גם כוונה.לעניין ההכנה לצוות אין חולק.כל הכנה מביאה לעשיית המצווה.כגודל ההכנה כך גודל העשייה, גודל המצווה.
שלך גדולה משלהם, שכן אהרון מיטיב את הנרות, מכין, מדריך ומכוון לעשיית המצוה.מיטיב להיות המצוה מאירה, אל-מול פני המנורה, יאירו שבעת הנרות.
שלך גדולה משלהם
שבת שלום
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251